Monday, February 22, 2016

Tips Rawat Anak Asthma.

Assalamualaikum,

Lately ni tiba-tiba macam banyak je dengar anak-anak kecil batu-batu berkahak dan susah bernafas. Dah la kecik lagi, mesti tak pandai nak buang kahak sendiri kan? So, as an initiative parents akan bawak la jumpa doktor untuk ambik neb or rawatan lanjut. 


Baru-baru ni my husband's niece pun kena admitted jugak sebab doc nak monitor dgn lebih rapi sebab dia diagnosed pneumonia. Kesian bila dengar, sebab saya pun dulu pneumonia so tahu macam mana kekdah rawatannya.. paling extream yang saya ingat is kena pakai tiub and keluar kahak..Sakit yang amat..meraung-raung..Tapi my parents do the best thing that they can do. Alhamdulillah sampai sekarang tiada serangan asma/penat/lelah/semput lagi.. Tq my dear parents.. 

berikut simptom-simpton untuk pesakit asthma. cuba cek, anak anda ada tak masalah macam bawah ni? :



Penyakit asma atau lelah antara penyakit yang agak biasa la sekarang ni di kalangan kanak-kanak, then akan berterusan sampai ke dewasa kalau tak di rawat betul-betul..tapi dulu macam jarang je dengar budak-budak kena asma. Tapi sekarang, macam kerap je dengar anak kawan-kawan yang warded sebab bronchitis, atau terpaksa ambil neb sebab masalah radang saluran pernafasan. MUNGKIN zaman sekarang disebabkan faktor persekitaran jugak yang banyak pencemaran serta gaya hidup dan amalan pemakan yang tidak sihat.


Asthma ni ada 2 jenis group. Asthma yang tidak kerap (mild intermittent asthma) dan Asthma yang kerap (Persistent Asthma). Bagi yang hidap asthma yang kerap tu kena lah pegi jumpa doktor untuk mendapatkan rawatan pencegahan dimana doktor pakar akan bagi ubat untuk kawal penyakit anak anda supaya mereka tak selalu semput dan boleh menjalani kehidupan yang baik dan penyakit mereka tidak menjadi bertambah teruk.


Pengambilan inhaler masa serangan asma dapat melegakan pesakit. tapi, sampai bila nak bergantung dengan inhaler ni kan??Apakah cara terbaik untuk mengatasi penyakit asma ini?

Cara nak elak asthma dari berulang adalah dengan pengambilan Omega-3. 
Bagaimanakah supplement Omega-3 mampu mengatasi penyakit asma?

Terdapat kajian yang mendapati pengambilan asid lemak Omega-3 dapat bantuuntuk mengatasi penyakit asthma / lelah. Asid lemak Omega-3 itu sendiri bersifat antiradang. Kerana itu ia sangat baik diambil oleh mereka yang mengalami masalah berkaitan keradangan, seperti asma (radang pernafasan), Artritis reumatoid, dan sebagainya.

Terdapat pelbagai sumber minyak ikan atau Omega-3 di pasaran. Yang mana satukah pilihan yang terbaik? Pilihan saya semestinya OMEGA GUARD SHAKLEE..sangat berkesan! 




KENAPA???..Sebabnya....

1. Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
OmegaGuard Shaklee terdiri daripada 7 asid lemak Omega-3 semulajadi iaitu EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), ALA dan lain-lain lagi. Satu hidangan OmegaGuard (3 biji) menyediakan 990mg Asid Lemak Omega-3. Tinggi kan Omega-3 shaklee nih?..hehe..

2. Ultratulen & Bergred Farmaseutikal
Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat di bawah suhu rendah yang terjaga. Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak Omega-3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

3. 50% lebih pekat dari mana2 produk di pasaran
Sebab omega-3 shaklee terdiri daripada 85% minyak ikan.. produk lain kebanyakkannya lebih banyak lemak ikan berbanding minyak ikan tu sendiri.. so, memang omega shaklee ni yang terbaiklah.. 

Jadi, Tunggu apa lagi..dapatkan omega guard untuk anda dan keluarga anda sekarang.. 

till then.
Sebarang pertanyaan atau untuk order boleh hubungi saya:
Ita Athirah Ahmad
♥ sms/whatsApp: 019-5241521
♥ Emel : itaathirah.ahmad@gmail.com


TESTIMONI: 


No comments:

Post a Comment